Keresőoptimalizálás és SEO mobilra
Az internetes keresések és így a
keresőoptimalizálás világában továbbra is a Google határozza meg a fő
irányokat. Sokan bírálják is a céget amiatt, hogy – szerintük – erőszakos
eszközökkel alakítja a piacot, úgy, ahogy neki tetszik. Ez lehet, hogy igaz, de
mindentől függetlenül tény, hogy a weboldalunkat és a SEO-ját nem csak azért
érdemes mobilra optimalizálni, mert az a Google-nak imponál, és ezáltal jó
hatással van az organikus találati helyezésünkre, hanem azért is, mert a már
megszerzett forgalmunk megvalósítói is egyre inkább mobilról látogatnak el
hozzánk, és ha nem megfelelően jelenik meg számukra az oldalunk, akkor könnyen
elveszíthetjük őket. Számos sajnálatos példát láttam már erre...
SEO mobilra |
Szóval a napnál is világosabb tendencia,
hogy a világ internetforgalma egyre inkább mobil eszközökre, okostelefonokra és
tabletekre tevődik át, és ez lényeges vonatkozásokkal bír a keresőoptimalizálástevékenységére vonatkozóan is. Már egy 2014-es felmérés szerint a világban a
lokális keresések fele valamilyen mobil eszközről indult, és ez a tendencia
azóta csak tovább erősödött.
Keresőoptimalizálás szempontjából fontos megemlíteni, hogy a mobilra való optimalizálás szempontjai
némileg eltérnek az otthoni gépekre történő SEO szempontjaitól, aminek az az
oka, hogy a mobil eszközök használata – részben ezek eltérő kezelési módja,
részben az eltérő körülmények miatt – másféle internetezési szokásokkal jár
együtt. Erre a tendenciára való reakcióként módosította és finomítja ma is
folyamatosan a Google a mobil eszközökre vonatkozó találati listáit, aminek
eredményeként ma már ugyanaz a keresés egészen más találatokat eredményez, ha a
tömegközlekedésről végezzük, mint ha otthoni számítógépünkről.
Rendkívül fontos tendencia ma
már az is, hogy egyre növekszik a mobil eszközökről végzett vagy adott esetben
a mobilról történő internetbarangolás által ihletett internetes vásárlások
száma – „magyarul” az e-commerce mellé egyre inkább kezd felzárkózni az ún.
m-commerce! Igaz, e tendencia kialakulásában szerepet játszik a mobil PPC
(kattintás alapú, fizetett) hirdetések megsokasodása is az interneten.
Mi következik a fentiekből? Az, hogy ha Ön weboldal-tulajdonos, akkor bármivel
is foglalkozik az internet világán belül, kicsit is hosszabb távon gondolkodva
elengedhetetlen az Ön számára, hogy gondoljon a mobil keresőoptimalizálásra!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése