Keresőoptimalizálás és SEO mobilra


                Az internetes keresések és így a keresőoptimalizálás világában továbbra is a Google határozza meg a fő irányokat. Sokan bírálják is a céget amiatt, hogy – szerintük – erőszakos eszközökkel alakítja a piacot, úgy, ahogy neki tetszik. Ez lehet, hogy igaz, de mindentől függetlenül tény, hogy a weboldalunkat és a SEO-ját nem csak azért érdemes mobilra optimalizálni, mert az a Google-nak imponál, és ezáltal jó hatással van az organikus találati helyezésünkre, hanem azért is, mert a már megszerzett forgalmunk megvalósítói is egyre inkább mobilról látogatnak el hozzánk, és ha nem megfelelően jelenik meg számukra az oldalunk, akkor könnyen elveszíthetjük őket. Számos sajnálatos példát láttam már erre...


Keresőoptimalizálás és SEO mobil készülékre
SEO mobilra

                Szóval a napnál is világosabb tendencia, hogy a világ internetforgalma egyre inkább mobil eszközökre, okostelefonokra és tabletekre tevődik át, és ez lényeges vonatkozásokkal bír a keresőoptimalizálástevékenységére vonatkozóan is. Már egy 2014-es felmérés szerint a világban a lokális keresések fele valamilyen mobil eszközről indult, és ez a tendencia azóta csak tovább erősödött.
                Keresőoptimalizálás szempontjából fontos megemlíteni, hogy a mobilra való optimalizálás szempontjai némileg eltérnek az otthoni gépekre történő SEO szempontjaitól, aminek az az oka, hogy a mobil eszközök használata – részben ezek eltérő kezelési módja, részben az eltérő körülmények miatt – másféle internetezési szokásokkal jár együtt. Erre a tendenciára való reakcióként módosította és finomítja ma is folyamatosan a Google a mobil eszközökre vonatkozó találati listáit, aminek eredményeként ma már ugyanaz a keresés egészen más találatokat eredményez, ha a tömegközlekedésről végezzük, mint ha otthoni számítógépünkről.


SEO és keresőoptimalizálás mobil

                Rendkívül fontos tendencia ma már az is, hogy egyre növekszik a mobil eszközökről végzett vagy adott esetben a mobilról történő internetbarangolás által ihletett internetes vásárlások száma – „magyarul” az e-commerce mellé egyre inkább kezd felzárkózni az ún. m-commerce! Igaz, e tendencia kialakulásában szerepet játszik a mobil PPC (kattintás alapú, fizetett) hirdetések megsokasodása is az interneten.
                Mi következik a fentiekből? Az, hogy ha Ön weboldal-tulajdonos, akkor bármivel is foglalkozik az internet világán belül, kicsit is hosszabb távon gondolkodva elengedhetetlen az Ön számára, hogy gondoljon a mobil keresőoptimalizálásra!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

SEO keresőoptimalizálás success in Budapest